

SOSYAL MEDYA YÖNETİMİ
Sosyal Medya Yönetimi Nedir?
Sosyal medya yönetimi, içeriklerin oluşturulması ve yayınlanmasında, bu içeriklerden sosyal medyada elde edilen etkileşimlerin incelenmesinde, hedef bir müşteri topluluğu oluşturmada, düzenli olarak tüm bu süreçlerin sonuçlarını raporlamada ve analiz etmede isimlendirilen yönetim sürecidir.
Sosyal Medya Yönetimi Nasıl Yapılır?
Sosyal medya yönetimini nasıl sağlayacağınızdan emin değilseniz öncelikle aşağıdaki üç önemli noktaya dikkat etmeniz gerekir:
1. Sosyal medya denetimi yapın: Şirketinizin sosyal medya hesaplarının performansını izlemenize yardım edecek bazı rehber parametreler vardır:
Takipçi artışı,
Katılım,
İçerik yayınlama sıklığı ve en ilgi çekici içeriklerin belirlenmesi,
En iyi etkileşime sahip olan gönderiler,
Sosyal medyadaki trafik kaynakları,
Kitlenin sahip olduğu topluluk duyarlılığı,
Sorulara gelen yanıt oranı,
Soruların ortalama yanıtlanma süresi,
İzleyici ilgi alanları, demografileri ve davranış biçimleri
2. Doğru sosyal medya platformlarına karar verin: İlk adımdaki analizinizden sonra, hesap performans raporlarınızı iyi okumanızı sağlayacak bazı sorular mevcuttur:
İş hedeflerim nelerdir? Bu platformdaki hedeflerime ulaşabilecek miyim? Hedeflerime ulaşmak için ne kadar bir bütçe ayırmalıyım?
Platformda yeterince verimli performans gösterebilme ihtimalim nedir? Olası getiri miktarı, platforma ayırdığım pazarlama bütçesini için yeterli olabilir mi?
Platformdaki topluluğun yapısı nedir? Ulaşmak istediğim kitlenin yapısı ile eşdeğer bir yapıya sahip mi?
Hedef kitlem çalışmak istediğim platformlarda var mı ve aktifler mi? Onlara en iyi yöntemleri kullanarak ulaşabilecek miyim?
3. Hedef kitlenizi ve takipçilerinizi analiz etmelisiniz: Sosyal medyayı verimli bir şekilde yönetmeyi amaçlıyorsanız, sahip olduğunuz takipçileri en doğru şekilde analiz etmelisiniz.
Takipçilerinizi analiz ederseniz müşterileriniz ile daha sağlam ilişkiler kurabilir, onlara daha anlamlı gelen içerikler üretebilir ve gelecek geri dönütleri artırabilirsiniz. Öte yandan, önceden pazar araştırması yapmadığınız takdirde, yanlış strateji seçerek hem para hem de kaynak israf etme riskiniz olur.
Müşterilerinizin kullanıcı hesaplarının çeşitli olması muhtemeldir. Örneğin, sporla ilgilenen bir grup gencin yanı sıra Facebook sayfanızı takip eden 30-40 yaşlarındaki bir grup sosyal medya kullanıcısı gönderilerinizle aynı anda ilgileniyor olabilir.